Teknoloji

Duolingo’nun Durup Dururken Logosunu Değiştirmesi Gündem Oldu: “Üzgün Baykuş” Hiç Ummadığınız Birini Temsil Ediyor…

Dil öğrenmek isteyen kişilerin ilk tercih ettiği uygulamalardan biri olan Duolingo, sosyal medyada oldukça ilginç bir konuda gündeme geldi. Popüler uygulama, durduk yere logosunu değiştirdi ve kullanıcılarını şaşırttı.

Yeni logoya baktığımızda ikonik baykuşun üzgün bir versiyonunun eklendiğini görebiliyoruz. Baykuş, rahatsız edici bir şekilde bıkmış ve üzgün görünüyor. Tabii ki durum böyle olunca kullanıcılar neden böyle bir şey yapıldığını merak ediyor.

Logo böyle gözüküyor:

Duolingo’nun yeni logosu, Titanik filmindeki yaşlı Rose’u temsil ediyor 

Şirketin iki gün önce yaptığı ve logoyu içeren bir paylaşımı var. Dersi beş dakika ertelendiğinde”  ifadelerinin altına şu an uygulamada kullanılan bıkmış ve üzgün surat eklenmiş. Görüntüde, Titanik filminden yaşlı Rose karakterinin yer aldığı ve son zamanlarda sıkça meme’lere konu olan “84 yıl oldu” sahnesi kullanılmış. Paylaşımdan, yeni uygulama logosu için bu karakterden esinlenildiği çıkarımını yapabiliyoruz.

Duolingo, muhtemelen dikkat çekmek için böyle bir değişikliğe gitti

Duolingo’nun neden böyle bir şey yaptığı konusunda resmî bir açıklama yok. Ancak çok büyük ihtimalle nedeninin etkileşim çekmek olduğunu söyleyebiliriz. Kullanıcılarında merak uyandırıp bir şeyin değişip değişmediğini, güncelleme gelip gelmediğini görmek için uygulamaya girmelerini sağlamak istiyor olabilir. Bir başka deyişle uygulama, sizin dikkatinizi çekmek istiyor.

Bu aslında çok sık karşılaşılan bir yöntem. Yenilik etkisi olarak tanımlayabileceğimiz bu yöntemde o aktiviteye yeni bir şey ekleyerek motivasyonu veya etkileşimi artırmak amaçlanıyor. Uygulamalara daha önce görmediğiniz simgelerin eklenmesi ve onlara sizin merak edip tıklamanız buna örnek olarak verilebilir.

Duolingo, daha önce de böyle bir şey yapmıştı

*Duolingo, ekim ayında logosunu kısa süreliğine bu şekilde güncellemişti.

Uygulamanın logosunu ilginç bir şekilde değiştirdiğini ilk kez görmüyoruz. Şirket, Ekim 2023’te uygulama logosunu âdeta eriyen bir baykuşa çevirmişti. Bunun nedeni de aynıydı. Kullanıcıların dikkatini çekmek. Konuya ilişkin açıklamada, uygulamayı güncellemeleri için böyle bir şey yaptıklarını söylemişlerdi.

hanonu-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort